با تدبر ارتباط دو شکل متشابه را کشف کند.
دانلود فایل طراحی آموزشی موقعیتمحور مبتنی بر برنامه درسی ملی تشابه درس پنجم فصل 3پایه نهم
فرمت فایل:word
کاربر عزیز شما میتوانید فایل طراحی آموزشی موقعیتمحور مبتنی بر برنامه درسی ملی پایه نهم تشابه درس پنجم فصل۳را با توضیحات کامل از سایت ما دانلود نمایید لازم به ذکر است که این فایل قابل ویرایش و در قالب word وpdf و با قیمت بسیار مناسب در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است
شرح فایل: از دانش آموزان خواسته میشود طرحی از طبیعت رسم کرده و مقایسه کنند، (تعقل) و مواردی که نشاندهنده دو شکل متشابه است را یادداشت کنند. (علم) به کمک مبحث تناسب مقیاس دو شکل را نسبت به هم پیدا کنند (عمل) در صورتی طبیعی و زیبا جلو میکند که تناسب طولها در آن رعایت شود (ایمان). مثلاً یک کاریکاتور به این علت جذاب و خندهدار است که تناسب واقعی در آن رعایت نمیشود. در گروه با بحث و تبادل نظر برای یادگیری مفهوم درس تلاش کنند.
هدایت یادگیری به سوی تولید دانش (فهم، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی و....)
با انجام فعالیتهای کتاب و تبادل نظر گروهی و راهنماییهای معلم کشف کنند که در چه شرایطی دو شکل با هم متشابه خواهند بود.
فعالیتهای تکمیلی یادگیری:
1ـ حل تمرینهای صفحه 57 و 58 به صورت انفرادی
2ـ به عنوان یک تحقیق از دانش آموزان میپرسیم که دستگاه زیراکس چگونه کار میکند به صورت گروهی