یک جلسه پیش از آنکه این درس را شروع کنید، از دانش آموزان بخواهید از خانوادههایشان بپرسند آیا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردهاند؟ کار مجلس چیست؟ آنها در انتخابات مجلس چه کسانی را برای نمایندگی انتخاب میکنند؟ از آنها بخواهید پاسخ خود را روی ...
0
6.8k
یک جلسه پیش از آنکه این درس را شروع کنید، از دانش آموزان بخواهید از خانوادههایشان بپرسند آیا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردهاند؟ کار مجلس چیست؟ آنها در انتخابات مجلس چه کسانی را برای نمایندگی انتخاب میکنند؟ از آنها بخواهید پاسخ خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسند و به کلاس بیاورند.
بهترین شروع برای این درس، فعالیت یک و دو کتاب است. البته برای انجام این فعالیت باید وقت کافی به دانش آموزان بدهید. دانش آموزان در جلسه گذشته با همفکری یکدیگر مقرراتی برای اردو نوشتهاند و در این زمینه تمرین کردهاند. حال از آنها بخواهید باهم مشورت کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ برای کلاس و مدرسه مقرراتی وضع و این مقررات را نقد کنند.
✅ انواع مقررات را از نظر منبع وضع کننده بیان کنند.
✅ ویژگیهای قانون اساسی و نحوه تولید و تصویب آن را توضیح دهند.
✅ وظایف قوه مقننه و دو بخش اصلی آن را شرح دهند.
بهترین شروع برای این درس، فعالیت یک و دو کتاب است. البته برای انجام این فعالیت باید وقت کافی به دانش آموزان بدهید. دانش آموزان در جلسه گذشته با همفکری یکدیگر مقرراتی برای اردو نوشتهاند و در این زمینه تمرین کردهاند. حال از آنها بخواهید باهم مشورت کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ برای کلاس و مدرسه مقرراتی وضع و این مقررات را نقد کنند.
✅ انواع مقررات را از نظر منبع وضع کننده بیان کنند.
✅ ویژگیهای قانون اساسی و نحوه تولید و تصویب آن را توضیح دهند.
✅ وظایف قوه مقننه و دو بخش اصلی آن را شرح دهند.