پیشنهاد می شود تدریس درس عطّار و جلال الدّین محمّد از روش ایفای نقش، نمایشی و کارایی گروه انجام گیرد. بخش نخست این درس را میتوان با روش نمایشی در کلاس اجرا کرد. نکات لازم در خصوص تدریس: 1- به تعداد شخصیتهای داستان، چند نفر از دانش آموزان مشخ...
0
8k
پیشنهاد می شود تدریس درس عطّار و جلال الدّین محمّد از روش ایفای نقش، نمایشی و کارایی گروه انجام گیرد. بخش نخست این درس را میتوان با روش نمایشی در کلاس اجرا کرد.
نکات لازم در خصوص تدریس:
1- به تعداد شخصیتهای داستان، چند نفر از دانش آموزان مشخص شوند تا به ایفای نقش بپردازند.
2- با بهره گیری از امکانات ساده، میتوان شخصیتها را حسّی تر و ملموس تر ساخت. مثلا با استفاده از صورتکها، عکسها و... این کار امکان پذیر است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف آموزشی:
✅ آشنایی دانش آموزان با داستانی از کودکی مولانا
✅ ایجاد علاقه در فراگیران به علم اندوزی، مطالعه و کتاب خوانی
✅ آشنایی دانش آموزان با مثنوی و آثارش
✅ تقویت روحیه همکاری در فراگیران
✅ تقویت تفکر خلاق و انتقادی
✅ آشنایی با قالب مثنوی و نمونههای آن
نکات لازم در خصوص تدریس:
1- به تعداد شخصیتهای داستان، چند نفر از دانش آموزان مشخص شوند تا به ایفای نقش بپردازند.
2- با بهره گیری از امکانات ساده، میتوان شخصیتها را حسّی تر و ملموس تر ساخت. مثلا با استفاده از صورتکها، عکسها و... این کار امکان پذیر است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف آموزشی:
✅ آشنایی دانش آموزان با داستانی از کودکی مولانا
✅ ایجاد علاقه در فراگیران به علم اندوزی، مطالعه و کتاب خوانی
✅ آشنایی دانش آموزان با مثنوی و آثارش
✅ تقویت روحیه همکاری در فراگیران
✅ تقویت تفکر خلاق و انتقادی
✅ آشنایی با قالب مثنوی و نمونههای آن