دانلود طرح درس ملی طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس مفهوم عدد

دانلود طرح درس ملی طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس مفهوم عدد

0 8.4k
دانلود طرح درس ملی طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس مفهوم عدد

طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس مفهوم عدد بصورت WORD , و قابل ویرایش در 4 صفحه

این طرح درس ملی که در ارتباط با کتاب ریاضی پایه اول دبستان و همسو با برنامه درس ملی در رابطه با درس مفهوم عدد تدوین شده است ، یکی از کاملترین و دقیقترین طرح های کاربردی در اینترنت است. تیم تخصصی اصفهان ادو سعی نموده است برای تدریس درس مفهوم عدد در کتاب ریاضی پایه اول دبستان از همه استاندارد های لازم بهره گیری نماید.

نگارش این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس ریاضی در پایه اول ابتدایی می کند. دانش آموزان در پایه اول دبستان می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب ریاضی و درس مفهوم عدد می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس مفهوم عدد یکی از مهمترین دروس کتاب ریاضی در پایه اول ابتدایی می باشد.

طرح درس ملی ریاضی اول دبستان روزانه درس مفهوم عدد شامل موارد زیر می باشد :

  1. اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس مفهوم عدد ریاضی اول ابتدایی
  2. وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس مفهوم عدد
  3. فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس مفهوم عدد
  4. طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس مفهوم عدد
  5. ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس مفهوم عدد

اهداف مرحله‌ای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب ریاضی درس مفهوم عدد پایه اول اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب ریاضی درس مفهوم عدد پایه اول بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب ریاضی درس مفهوم عدد پایه اول را بررسی و تدوین می نماییم.

  1. انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر برنامه درسی ملی
  2. تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
  3. عنصر   عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
  4. آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و  ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
  5. مواد و رسانه‌های آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
  • ایجاد ارتباط اولیه در درس مفهوم عدد
  • گروه‌بندی، مدل و ساختار کلاسی  در درس مفهوم عدد
  • روش ‌ایجاد و تداوم انگیزه در درس مفهوم عدد
  • ارزشیابی آغازین در درس مفهوم عدد
  • روش‌های تدریس در درس مفهوم عدد
  •  فعالیت‌های مرحله حین تدریس در طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی
  • آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
  • اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس مفهوم عدد
  • ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس مفهوم عدد
  • استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
  • توجه به دانش آموزان ویژه  و کم حرف . در درس مفهوم عدد
  • استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس  دانش آموزان جهت تدریس .
  • مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
  • تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
  • فعالیت‌های معلم- دانش‌آموز: این فعالیت‌ها به صورت تلفیقی مطرح می‌شود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیت‌های معلم و دانش‌آموز است و منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین خاطر از خط‌چین استفاده شده است.
  • فعالیت های معلم         فعالیت های دانش آموزان
  • فعاليت‌های خلاقانه دانش‌آموزان
  • فعالیت‌های تکمیلی
  • ارزشیــابـــــی
  • الف: تکوینی
  • ب: ارزشیابی تراکمی
  • جمع‌بندی
  • تعیین تکالیف و اقدامات بعدی

5,000 تومان